Na plzeňské radnici se 26. května setkal Městský žákovský parlament s náměstkyní primátora Lucií Kantorovou a radním Tomášem Kotorou. Diskutovali o bezpečnosti, dostupnosti alkoholu a cigaret pro mladé, bezpečnosti přechodů u škol a psychickém zdraví. Žáci ocenili aplikaci Bezpečná Plzeň a sdíleli metody zvládání stresu.

Na plzeňské radnici proběhlo 26. května setkání představitelů Městského žákovského parlamentu, kteří se především zabývali tématy z oblasti bezpečnosti. Setkání se zúčastnili zástupci žáků, náměstkyně primátora pro školství Lucie Kantorová a radní pro oblast bezpečnosti Tomáš Kotora. Diskuze trvala téměř dvě hodiny a dotýkala se otázek současné situace i možných zlepšení na školách.

Městský žákovský parlament, který sestává z 20 členů a zasedá dvakrát ročně, působí v rámci evropského projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) I OP JAK pro území ORP Plzeň. Náměstkyně Kantorová na úvod vyzdvihla důležitost spolupráce s žáky při řešení nejrůznějších témat ovlivňujících život v Plzni.

Zástupce školního parlamentu zajímala zejména bezpečnost. Diskutovali například o problémech s dostupností alkoholu a cigaret pro mladé lidi a upozornili na problematické provozovny. Díky jejich podnětům již proběhly kontroly v daných lokalitách. Podle Kotory se díky těmto akcím podařilo eliminovat některé negativní jevy.

Další téma, které žáci otevřeli, bylo bezpečnost přechodů v okolí škol. Kotora zmínil, že kromě policistů u škol pomáhají i dobrovolníci z řad seniorů, a vyjádřil přání rozšířit jejich počet. Diskutována byla i aplikace Bezpečná Plzeň, jejíž zviditelnění mezi školáky bylo na místě žádané.

Učitelé v Plzni jsou pravidelně školeni na zvládání krizových situací, včetně možného útoku aktivního střelce. Žáci projevili zájem o seznámení se základním postupem v takových situacích, aby věděli, jaké kroky budou následovat.

V neposlední řadě se setkání věnovalo psychickému zdraví a zvládání stresu. Žáci sdíleli různé metody, které jim pomáhají udržovat psychickou pohodu, jako je poslech hudby, setkání s přáteli, dýchací techniky či procházky. Bylo také zdůrazněno, že školáci mají možnost obrátit se na učitele, využít služeb školních psychologů nebo hledat podporu prostřednictvím online poraden či linek bezpečí.


Zdroj: REGIONPLZEN.CZ