Kdy začne stavba vysokorychlostní tratě Brno-Vídeň?

Kdy začne stavba vysokorychlostní tratě Brno-Vídeň?
Ministerstvo dopravy získalo první pozitivní stanovisko EIA pro výstavbu vysokorychlostní trati mezi Brnem a Vídní. Stavba, která přinese benefit české ekonomice, místním obyvatelům a cestujícím, by mohla začít v roce 2026. Dalším plánem je rychlé spojení s Prahou, Ostravou a Drážďany.

Ministerstvo dopravy se blíží k průlomovému dílčímu kroku v oblasti vysokorychlostních železnic. První pozitivní stanovisko EIA bylo získáno v rámci zjišťovacího řízení na stavbu rychlíkové tratě mezi Brnem a Vídní. Zahájit stavbu by bylo možné již v roce 2026. Stavba vysokorychlostní tratě bude přínosem nejen pro českou ekonomiku, rozvoj průmyslu a hospodářství, ale také pro místní obyvatelstvo a cestující.

Martin Kupka, ministr dopravy, zdůraznil důležitost projektu pro podporu české ekonomiky a rozšíření možností tuzemského průmyslu. Avšak Správa železnic musí nejprve získat konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení, což by mělo zajistit ochranu přírody a zájmů obyvatel přímo dotčených měst a obcí.

Projekt se navíc zaměřuje na další úseky vysokorychlostní tratě napříč zemí. Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, označil další postup schvalování EIA procesů jako další důležitý milník v rámci projektu.

Plánovaná trať by měla umožnit rychlé spojení mezi českými městy, jako jsou Praha, Ostrava nebo Hradec Králové, a také spojení s Německem, konkrétně s Drážďany. V budoucnu by se měly výhody rychlotratí rozšířit i na nákladní dopravu, čímž se zvýší kapacita tratí pro provozující dopravce.

Ředitel projektu trati Praha-Drážďany z německé společnosti Deutsche Bahn Kay Müller připomněl, že výstavba této trati je též důležitá pro Německo, neboť povede k odlehčení Labského údolí a posílení kapacity pro nákladní dopravu. Investice do výstavby rychlotratě představuje celkově částku 800 miliard korun, kterou zčásti mají pokrýt evropské dotace.

Líbil se vám článek? Šiřte nás dále!